Clubregelement

Trofee ‘IJsklokje’ 2016 = CLUBLAUREAAT

  • Lukken in de Provinciale Bijeenkomst.
  • Lukken in minimum 4 eigen organisaties: Openingsrit – Staf Van Gils rit – Ronde van Geel – Drie daagse – De familie fietsdag – Geelse rondrit.
  • Een minimum aantal punten behalen in de periode 01 Oktober – 30 september. Voor 2016 is dit aantal vastgesteld op 93.

Puntentelling van 01 Oktober tot 29 Februari.

-max. 1 punt per weekend voor een rit van WBV die bij ons op de kalender staat.  Zowel VTT als Cyclo

Puntentelling van 01 Maart tot 30 September.

-Iedere éérste uitstap van het weekend telt voor 3 punten, de tweede uitstap voor 1 punt.

-Feestdagen tellen altijd voor 3 punten.

-Enkel de ritten vermeld in ons clubblad komen in aanmerking, uitgezonderd midweek ritten.

Behalen van dit laureaatschap geeft recht op teruggave van de vergunnings bijdrage.

 Financiële tussenkomst voor een meerdaagse fietstocht.

Leden van de Geelse Wielertoeristen, vergunninghouders of kringers, die een fietstocht van 3 dagen of meer willen organiseren, kunnen aanspraak maken op een financiële tussenkomst. Deze tussenkomst wordt bepaald op € 5.00 per persoon per fietsdag.

Bovendien dient aan volgende voorwaarden voldaan te zijn:

  • De Raad van Beheer dient schriftelijk op de hoogte gebracht te worden van het voornemen een fietstocht te organiseren. Dit dient gemeld te worden aan het secretariaat minimum 3 maanden voor aanvang van de tocht.
  • De aanvraag dient goedgekeurd te zijn door de Raad van Beheer op de maandelijkse bestuursvergadering.
  • De activiteit dient een clubactiviteit te zijn, dwz. verschenen op de Website en opengesteld voor alle leden.
  • Het aantal deelnemers dient te bestaan uit minimum 6 fietsende clubleden, die inschrijven via de schatbewaarder.

 

Vergoeding voor verplaatsing

Er wordt een km-vergoeding (0,20 € per afgelegde km) gegeven aan de bestuurder van zijn voertuig voor de verplaatsing naar de vertrekplaats van een rit en terug naar huis indien voldaan is aan volgende voorwaarden:

  • Er wordt vertrokken op de plaats en uur die op de Website vermeld zijn.
  • Het aantal deelnemers dient te bestaan uit minimum 6 fietsende clubleden
  • De bestuurder is gevraagd door één van de bestuursleden.
  • Er dient getracht te worden om met zo weinig mogelijk wagens de verplaatsing te maken, dwz. het aantal plaatsen per wagen dient maximaal benut te worden.
  • Alle deelnemers dienen in te schrijven ten laatste op de datum vermeld op de Website en na betaling van 5 € per inschrijving of de prijs die anders vermeld staat.

Indien er nog vragen zijn over deze reglementen, kan je steeds terecht bij de bestuursleden.

 

Kledijwaarborg

Kledij wordt na 3 jaar vervangen, indien men voldoet aan de kledijvoorwaarden. Hierbij moet over de afgelopen periode na bedeling, het aantal uitstappen gedeeld door 45, gelijk of groter zijn dan de factor één. D.w.z. dat ondanks onvoorziene omstandigheden, de leden een gemiddelde van 15 ritten/jaar reden. Het getal 45 staat voor 15×3. Afwijkingen dienen door de bestuursleden gesteld te worden naar de leden toe (statutaire vergadering).